sobota, 4 listopada 2017

Przed nami "Zemsta" :)

Zgodnie z obietnicą zamieszczam pytania, na podstawie których przeprowadzimy klasowy konkurs znajomości lektury. Pytania podzieliłam na trzy części, możecie przygotować się do konkursu w kilku etapach (systematyczność jest ważna :)). Pytania możecie wydrukować.

Wystarczy kliknąć link TUTAJ.

Druga część pod tym linkiem: TUTAJ

A trzecia TUTAJ 

Zasady przeprowadzenia konkursu przedstawię Wam już w czasie lekcji.

I jeszcze coś dodatkowego:
Poniżej tablica, na której możecie zapisywać Wasze wątpliwości dotyczące lektury. Anonimowo. Wystarczy kliknąć dwukrotnie w MUR i wpisać treść. Możecie użyć również różowego kółeczka :)
Jeśli chcecie zobaczyć całą tablicę, możecie przesuwać suwakami albo skorzystać z linku pod tablicą.

Sprawdzajcie, bo być może będziecie mogli udzielić komuś odpowiedzi, sami również rozwiać własne wątpliwości. Ja również będę często "zerkać" :)




Created with Padlet

Link do tablicy w pełnym wymiarze: TUTAJ

poniedziałek, 30 października 2017

MITOLOGIA OBECNA ZAWSZE I WSZĘDZIE

Jeśli tu jesteście, znaczy, że przynajmniej przeczytaliście informację o konkursie, a tu już coś :)    
   

POZIOM I

Z mitologią macie do czynienia prawie codziennie, choć może nie do końca jesteście tego świadomi. Kiedy jednak nieco się o niej wie - znacznie więcej można zrozumieć, więcej znaczeń odczytać z wielu codziennych informacji.    Stąd pomysł na konkurs: może udział w nim i trochę rywalizacji zachęci Was do poszukiwań...


W konkursie mogą wziąć udział uczniowie klas szóstych i siódmych SP 28 a także drugich i trzecich gimnazjalnych.

   

Zakres konkursu przedstawiam na zamieszczonych obok chmurach słów. Wpisałam wewnątrz nich imiona postaci mitologicznych - wszystkie zadania konkursowe będą ich dotyczyły. ZAKRES MOŻECIE ZNALEŹĆ RÓWNIEŻ TUTAJ
POZIOM II
   
Konkurs zostanie przeprowadzony w trzech etapach. Na każdym z nich rozwiążecie test złożony z kilkunastu pytań. Będą one oparte na wiedzy o postaci, niektóre będą zawierały cytaty z Mitologii Jana Parandowskiego, dołączę również zdjęcia rzeźb czy współczesnych dzieł sztuki nawiązujących do mitologii.

Do kolejnego etapu przejdą uczniowie, którzy osiągną określony pułap punktów lub znajdą się w przewidzianej do kwalifikacji liczbie uczniów (decyzja zależna będzie od ilości chętnych i poziomu ich wiedzy). Poinformuję Was o tym, kiedy zostanie zamknięta lista chętnych.    Pierwszy etap konkursu będzie miał formę pisemną (test składał się będzie w większości z zadań zamkniętych, zadań z lukami, zadań polegających na łączeniu). Kolejny etap zawierał będzie podobnie zbudowane zadania, ale przeprowadzę go korzystając z aplikacji, dzięki której od razu będzie wiadomo, kto najlepiej poradził sobie z zadaniami. W podobnej formule przeprowadzę finał.

   Lista uczniów, którzy zakwalifikują się do kolejnego etapu oraz lista laureatów zamieszczone zostaną tutaj, na blogu. Zakwalifikowanych poinformuję również za pośrednictwem dziennika elektronicznego. Informacje o konkretnych wynikach, komentarz do prac oraz testy dostępne będą u organizatora (czyli u mnie).



TERMINY POSZCZEGÓLNYCH ETAPÓW:

14 listopada,
POZIOM III

21 listopada,

28 listopada (finał)


ZAPISY: chęć udziału w konkursie możecie zgłosić u swojego polonisty lub u mnie (osobiście lub wykorzystując e-dziennik) do 10 listopada.

      Wiedzę możecie czerpać oczywiście z różnych źródeł. Pamiętajcie jednak, by zawsze upewnić się co do ich wiarygodności. Możecie to zrobić zwracając np. uwagę, kto podpisał się jako autor wpisu, z jakiej strony korzystacie, czy jest to serwis rekomendowany przez instytucję czy przez anonimowego twórcę. Wreszcie: warto porównać co najmniej dwa źródła. Zadania testowe i klucz odpowiedzi oparte będą na opracowaniach Zygmunta Kubiaka i Jana Parandowskiego.

Zmagania z bykami... ortograficznymi!

Craig Sutcliffe, Pen and Paper, 

CC BY-NC-SA 2.0,

www.flickr.com/photos/cpsutcliffe/2466428762
Pierwsze dyktando za nami (niektórymi z Was) i dla tych, którzy chcą popracować nad materiałem z dyktanda: słownictwo. I moja wskazówka: nie ma oceny z dyktanda, której nie dałoby się poprawić. Chęci + praca = postęp :)



męka, wrzesień, obejrzeć, dostrzec, Wielka Brytania, zauważyć, ukryć, okruchy, dżem, samopoczucie, głupi, koszmar, skrzydło, mur, przykleić, niewyobrażalnie, tortury, spuchnięty, niepokój, że, pęknięty, mózg, pasja, dyżur, dłuższy, chichoty, pielęgniarka, który, współpraca, lekarz, część, oświadczenie, uczulenie, obrzęk, może, wąchać, próba, położyć, słuchawka, Bożena, chcieć, żałosny, uprosić, żeby, puścić księżniczka, mój, odrażający, przechodzić, uczucia, leżeć, półmrok, łoże, rozważać, sytuacja