Zaption pozwala na stworzenie materiału edukacyjnego opartego na materiale filmowym: np. znalezionym w serwisie YouTube.
Film można "przyciąć", wybierając odpowiednie fragmenty, można dodawać do niego wybraną zawartość, nie ingerując w sam materiał filmowy: wstawiać zadania, pytania, rysunki na ekranie itp.
Krótki materiał dotyczący możliwości ZAPTION (co prawda w języku angielskim, ale narzędzie jest na tyle intuicyjne, że - mam nadzieję - tutorial okaże się przydatny):
Podobnie bardzo przydatny tutorial Klisty Rader:
Na koniec jak zwykle mój krótki materiał, tym razem dotyczący tworzenia map myśli. Wykorzystuję go zwykle przed lekcją, aby w czasie spotkania z uczniami móc już tworzyć mapy, opierając się na wiedzy, jaką zdobędą, oglądając wcześniej otrzymany materiał.
Bezpośredni link: http://zapt.io/t9wwupnv
czwartek, 28 kwietnia 2016
Teatr antyczny w EDUCREATIONS
Narzędzie, które pozwala nagrywać krótkie "wykłady", czyli prezentacje dla uczniów wykorzystujące obraz i nasz głos.
Logowanie jest konieczne, ale dzięki temu mamy nasze lekcje w jednym miejscu (utrwalone, do ponownego wykorzystania).

1) Rozpoczynamy od stworzenia nowej lekcji (New Lesson)
2) Następnie na każdy "ekran" trzeba wgrać zdjęcie lub slajd prezentacji Power Point zapisany w formacie JPEG.

3) Kiedy "wgrane" są już wszystkie potrzebne do prezentacji zdjęcia/slajdy wybieramy przycisk: Record i od tego momentu nasz komentarz nagrywa się automatycznie, tak jak każdy nasz ruch na zdjęciach. Z lewej strony nad zdjęciem umieszczone są przyciski kolorów, gumka. Można z ich pomocą "rysować" na zdjęciu, wskazując to, co istotne z punktu widzenia treści prezentacji.
4) Wreszcie: koniecznie trzeba zapisać nagraną lekcję, wcześniej jednak warto sprawdzić, czy wszystko jest dobrze (korzystając z polecenia: PREVIEW).
Gotowy materiał wysyłamy uczniom, wykorzystujemy na lekcji lub osadzamy na blogu:
Jeśli chcemy opublikować materiał: zdjęcia pobrane z sieci muszą być opatrzone właściwą licencją i dobrze opisane.
Logowanie jest konieczne, ale dzięki temu mamy nasze lekcje w jednym miejscu (utrwalone, do ponownego wykorzystania).

1) Rozpoczynamy od stworzenia nowej lekcji (New Lesson)
2) Następnie na każdy "ekran" trzeba wgrać zdjęcie lub slajd prezentacji Power Point zapisany w formacie JPEG.

3) Kiedy "wgrane" są już wszystkie potrzebne do prezentacji zdjęcia/slajdy wybieramy przycisk: Record i od tego momentu nasz komentarz nagrywa się automatycznie, tak jak każdy nasz ruch na zdjęciach. Z lewej strony nad zdjęciem umieszczone są przyciski kolorów, gumka. Można z ich pomocą "rysować" na zdjęciu, wskazując to, co istotne z punktu widzenia treści prezentacji.
4) Wreszcie: koniecznie trzeba zapisać nagraną lekcję, wcześniej jednak warto sprawdzić, czy wszystko jest dobrze (korzystając z polecenia: PREVIEW).
Gotowy materiał wysyłamy uczniom, wykorzystujemy na lekcji lub osadzamy na blogu:
Jeśli chcemy opublikować materiał: zdjęcia pobrane z sieci muszą być opatrzone właściwą licencją i dobrze opisane.
niedziela, 31 stycznia 2016
Myśl, zanim klikniesz!
W sieci zostawiasz ślady.
Warto wiedzieć, gdzie i w jaki sposób zdradzasz innym informacje o sobie:
Posłuchaj również o tym, czym jest PROFILOWANIE:
Warto wiedzieć, gdzie i w jaki sposób zdradzasz innym informacje o sobie:
Posłuchaj również o tym, czym jest PROFILOWANIE:
piątek, 29 stycznia 2016
Kilka ważnych uwag o... KREATYWNOŚCI
Prezentacja, jaką Wam przedstawiam to zbiór kilku skojarzeń, wniosków, danych i rad na temat KREATYWNOŚCI. Nie wyczerpuje to oczywiście tematu - jest tylko sposobem na rozpoczęcie dyskusji o tym, że warto być kreatywnym szczególnie, kiedy pracujecie z zasobami internetowymi.
Niech to będzie zachętą do rezygnacji z działania: KOPIUJ - WKLEJ.
czwartek, 28 stycznia 2016
KREATYWNOŚĆ
KREATYWNOŚĆ to umiejętność, która nie tylko jest ważna bez względu na wiek i wykonywany zawód, ale także jest umiejętnością, którą można DOSKONALIĆ. To chyba ważna informacja :)
Przejrzyjcie infografikę :)
Przejrzyjcie infografikę :)
poniedziałek, 25 stycznia 2016
Kolejne możliwości
I znów mamy nowe narzędzie :) Tym razem z 1b pracujemy nad Bajkami I. Krasickiego i wykorzystujemy przy tym POPPLET. Maks pomagał dziś tworzyć mapę na zajęciach, jutro zastąpią go kolejne osoby, które pracując w grupie medialnej MEDIASPOŁECZNICY nauczyli się takie piękne mapki myśli tworzyć.
Wstawiam link już, ale mapka jutro jeszcze się rozrośnie :)
niedziela, 13 grudnia 2015
Zadanie twórcze dla 1b
Na ostatniej lekcji, kiedy rozmawialiśmy o tym, czym jest kultura i jak wiele może mieć znaczeń - ustaliliśmy, że wykonacie zadanie przedstawiając różne spojrzenia na ten temat (podręcznik s.81).
Zadanie jest otwarte, czyli macie dużą dowolność w jego wykonaniu. Możecie pracować indywidualnie, w parach lub trójkach. Efektem Waszej pracy może być opowiadanie, komiks, scenka przedstawiona w postaci kolejnych zdjęć z dodanymi "dymkami", nakręcony filmik, przygotowana i odegrana w klasie scenka itp.
Zadania graficzne możecie wykonać ręcznie w tradycyjny sposób albo użyć któregoś z narządzi TIK:
DYMKI: http://dymki.com/pl/portal/ Nie trzeba się logować*. Gotowe zdjęcia należy pobrać na dysk. Na lekcji możecie je pokazać w ustalonej kolejności, można wstawić do prezentacji, można stworzyć z nich filmik.
*Jeśli nie chcecie się logować - nie zachowacie go po zamknięciu. Ale pobrane zostanie :)
KOMIKSY:
http://www.storyboardthat.com/
http://www.toondoo.com/
FILMIK ze zdjęć możecie zrobić tutaj: http://www.magisto.com/
Termin: poniedziałek za tydzień, czyli 21 grudnia.
Zachęcam do tego, żebyście pomagali sobie wzajemnie - co dwie głowy to nie jedna! Oczywiście, jeśli będzie potrzebna moja pomoc - piszcie :)
Zadanie jest otwarte, czyli macie dużą dowolność w jego wykonaniu. Możecie pracować indywidualnie, w parach lub trójkach. Efektem Waszej pracy może być opowiadanie, komiks, scenka przedstawiona w postaci kolejnych zdjęć z dodanymi "dymkami", nakręcony filmik, przygotowana i odegrana w klasie scenka itp.
Zadania graficzne możecie wykonać ręcznie w tradycyjny sposób albo użyć któregoś z narządzi TIK:
DYMKI: http://dymki.com/pl/portal/ Nie trzeba się logować*. Gotowe zdjęcia należy pobrać na dysk. Na lekcji możecie je pokazać w ustalonej kolejności, można wstawić do prezentacji, można stworzyć z nich filmik.
*Jeśli nie chcecie się logować - nie zachowacie go po zamknięciu. Ale pobrane zostanie :)
KOMIKSY:
http://www.storyboardthat.com/
http://www.toondoo.com/
FILMIK ze zdjęć możecie zrobić tutaj: http://www.magisto.com/
Termin: poniedziałek za tydzień, czyli 21 grudnia.
Zachęcam do tego, żebyście pomagali sobie wzajemnie - co dwie głowy to nie jedna! Oczywiście, jeśli będzie potrzebna moja pomoc - piszcie :)
niedziela, 22 listopada 2015
sobota, 21 listopada 2015
Nie wszystko jest takie, jak nam się wydaje...
Uczestniczyliśmy ostatnio w webinarze dotyczącym manipulacji w mediach. Wydawałoby się, że wszystko już na ten temat wiemy, mamy świadomość, że trzeba weryfikować informacje. Sama wiele razy mówiłam uczniom o tym, że warto sprawdzić chociażby stronę, na której znaleźliśmy informację, spojrzeć na autora i chociażby na to, czy sygnuje tekst swoim nazwiskiem czy jedynie nickiem. A co jeśli informacja znalazła się na oficjalnej stronie... Czy pozwala być spokojnym o jej wiarygodność? Polecam spotkanie z Justyną Suchecką.
poniedziałek, 16 listopada 2015
Subskrybuj:
Posty (Atom)