Warto uczyć się od najlepszych. Relacja ze studia Polskiego Radia.
środa, 10 września 2014
"Skąpiec" MOLIERA (słuchowisko)
poniedziałek, 1 września 2014
JESIENNA RAMÓWKA :)
"Jesienna ramówka", czyli innymi słowy zaczynamy nowy rok szkolny :). Jak zwykle sporo pracy przed nami, ale mam nadzieję, że i sporo satysfakcji, bo zawsze warto nauczyć się czegoś nowego i sprawdzić się w nowych sytuacjach. Witam szczególnie tych, którzy na tej stronie są po raz pierwszy :).
Zamieściłam już dla Was spis lektur, więc możecie planować czytanie tak, aby nie zabrakło Wam czasu. Oczywiście możecie czytać znacznie więcej :)
W tym roku jak zwykle zapraszam Was na zajęcia dodatkowe. Mam na myśli zwłaszcza warsztaty dziennikarskie, których program na ten rok chcę poszerzyć o tematy dotyczące mediów nie tylko "papierowych", czyli prasy, ale i telewizji, internetu, radia).
Trzecioklasistów zapraszam na zajęcia przygotowujące do egzaminu. Warto zacząć jak najwcześniej, bo im więcej ćwiczeń - tym lepiej.
W tym roku będziecie też mogli wystartować w konkursach proponowanych przez szkołę i nie tylko. Przygotowujemy też dla Was projekty - a to najbardziej efektowny i najciekawszy sposób nauki - jeśli oczywiście wyzwoli w Was aktywność :)
Mam nadzieję, że właśnie rozpoczęty rok szkolny wspólnie zaliczymy w czerwcu do udanych :)
wtorek, 1 lipca 2014
Przepis na dobry blog
A że przepis pochodzi z materiałów CEO - blog według niego stworzony na pewno będzie dobry, bo bloggerzy z CEO wiedzą, co robią :)
piątek, 13 czerwca 2014
środa, 21 maja 2014
"SKĄPIEC" Moliera

Skąpiec Moliera jest jedną z lektur do wyboru. Warto o nim porozmawiać, jest wiele tematów, które mogłyby zainteresować gimnazjalistów, mimo że od czasu powstania tekstu minęło kilkaset lat. W szkole jednak najbardziej poszukiwanym skarbem jest czas (przynajmniej przez nauczycieli), więc proponuję przypomnienie sobie zagadnień dotyczących Skąpca najpierw w formie pracy własnej, a później wspólnej (w szkole).
Materiały zamieszczone poniżej powstały
Najpierw oczywiście tekst (znajdziesz go poniżej). Aby utrwalić i lepiej zapamiętać treść i najważniejsze tematy, jakie porusza Molier - skorzystaj ze różnych opracowań, które zwrócą Twoją uwagę na to, co o Skąpcu wiedzieć trzeba i co przyda się w jego lepszym zrozumieniu: cytaty z dzieł Moliera (będzie też Świętoszek), trochę teorii - interpretacja, pojęcia z literatury i nie tylko (komedia charakterów, komedia obyczajowa, komizm, wierzyciel, lichwa, intencje, komunikacja). Wreszcie na koniec coś na wesoło: Skąpiec, czy oszczędzać, głupki! belfra Staszka.
Pierwsza z kostek zawiera instrukcję, z którą warto zapoznać się przed przystąpieniem do pracy.
Pierwsza z kostek zawiera instrukcję, z którą warto zapoznać się przed przystąpieniem do pracy.
Ostatnia to link do słuchowiska na podstawie dramatu (świetna obsada!).
czwartek, 6 marca 2014
TESTUJĘ COŚ NOWEGO! :)
Znalazłam nowe narzędzie, które może okazać się przydatne. Klikając, sprawdzacie, co oznacza dane pojęcie (na razie środki stylistyczne). Możecie wybrać też rodzaj działania: kliknijcie CHOOSE A STUDY MODE (czyli rodzaj ćwiczenia) i wybierzcie LEARN, FLASHCARDS, SCATTER czy SPACE RACE - każde z nich proponuje inne spojrzenie na środki stylistyczne. W razie pytań - piszcie.
Sprawdźcie, dajcie znać, jak się pracuje (możecie w komentarzu :)).
Sprawdźcie, dajcie znać, jak się pracuje (możecie w komentarzu :)).
wtorek, 4 marca 2014
poniedziałek, 16 grudnia 2013
GRUDNIOWY NUMER 6 na 6
![]() |
http://redakcja.mam.media.pl/paper/preview/6na6/13/12/15/ |
Już jest!
Miłej lektury życzy Redakcja :)
POCZYTAĆ MOŻECIE TUTAJ
PROJEKT REKLAMA
IIb jest już przeszkolona w dziedzinie perswazji, manipulacji językowej, rozpoznawania "chwytów" reklamowych. Czas na stworzenie własnej reklamy. Tekst reklamowy napisaliście, informację zwrotną ode mnie dostaliście. Przed Wami zadanie dodatkowe. Tworzycie własną kampanię reklamową. Pracować możecie w grupach (nie większych niż trzyosobowe). Wasza kampania powinna obejmować co najmniej dwa elementy (reklama telewizyjna, reklama radiowa, reklama prasowa, reklama na billboardzie, plakat, ulotka itp.). Produkt stwórzcie sami. Może to być przedmiot, ale możecie również zająć się promocją np. wydarzenia kulturalnego, akcji społecznej, promocją firmy itp. Wskazówki (i równocześnie kryteria oceniania zamieszczam poniżej - szczegółowo omówiliśmy je podczas lekcji). Wstępny termin prezentacji: wtorek 7 stycznia 2014r.
Subskrybuj:
Posty (Atom)