Wszyscy znamy konferencje TED. Podobne zasoby zawiera serwis TEDEd: materiały filmowe, animowane prezentacje. Nowością jest to, że można na podstawie tych zasobów tworzyć własne.
Każda z naszych lekcji składa się ze stałych elementów:
- krok pierwszy to obejrzenie filmu
- krok drugi - to zadania (stworzone przez nas) odnoszące się do treści filmu (bardzo dobre jest to, że udzielenie błędnej odpowiedzi odeśle ucznia do wybranego fragmentu filmu)
- krok trzeci to pogłębienie: tu dodać można powiązane materiały
- wreszcie: krok trzeci to otwarcie dyskusji, postawienie pytania "badawczego".
Materiał, który świetnie pokazuje, jak zrobić lekcję zamieszczam poniżej. Jest to obszerniejszy materiał: interesujący mnie fragment między 9 a 25 minutą:
I materiał dotyczący zjawiska "fałszywego obiegu informacji":
Jak rozpowszechniają się fałszywe informacje? - Noah Tavlin
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz