To prawda, że co roku wiele się na ten temat mówi, niby wszystko wiadomo... Dane i codzienne sytuacje dowodzą jednak czego innego.
Skuście się i przejdźcie lekcję w Symbaloo, którą podzieliła się Joanna Waszkowska
KILKA KROKÓW BLIŻEJ BEZPIECZEŃSTWA
czwartek, 9 lutego 2017
czwartek, 15 grudnia 2016
Misja KSIĄŻKA - wykonana!
Właśnie przed chwilą dostałam potwierdzenie, że trzecia z książek, jakie zgłosiliśmy do konkursu, pomyślnie przeszła etap weryfikacji i została zamieszczona na stronie do głosowania. Polecam :)
Książki dziewczyn, z którymi mam przyjemność pracować - można przeczytać klikając w link pod grafiką poniżej:
Książki dziewczyn, z którymi mam przyjemność pracować - można przeczytać klikając w link pod grafiką poniżej:
![]() |
PRZECZYTAJ TUTAJ |
![]() |
PRZECZYTAJ TUTAJ |
![]() |
PRZECZYTAJ TUTAJ |
Tworzyły książki w zespołach klasowych i międzyklasowych. Pisały wspólnie, korzystając z pracy w chmurze, często wzajemnie sprawdzały swoją pracę, korygowały, dyskutowały nad rozwiązaniami.
Dwie grupy zdecydowały się na współpracę z grafikami :)
Mam nadzieję, że są zadowolone z efektów swojej pracy :)
środa, 28 września 2016
poniedziałek, 26 września 2016
ANTONIMY... i jeszcze kilka spraw
Rozmawiając o ogrodzie Eden, zastanawialiśmy się między innymi nad tym, co człowiek stracił, opuszczając ogród i jakie nowe doświadczenia zebrał na przestrzeni czasu. Poniżej zamieściłam kontrastowe pojęcia, czyli wyrazy o znaczeniu przeciwnym - ANTONIMY. Zebrałam je na podstawie tego, co przygotowaliście na lekcję.
Strzałki w prawym górnym rogu pozwolą Wam powiększyć obraz.
Strzałki w prawym górnym rogu pozwolą Wam powiększyć obraz.
piątek, 10 czerwca 2016
FESTIWAL 2.0 - finiszujemy!
Dziś podsumowanie tego, co działo się w tym roku. Przynajmniej wybranych wydarzeń. Festiwal 2.0 - ostatnia w tym roku akcja w ramach Szkoły z klasą 2.0. Stwierdziliśmy, ze na popołudniowe prezentacje w ubiegłym roku przyszło mniej uczniów niż byśmy chcieli, dlatego tym razem zorganizowaliśmy pokazy w czasie trzech ostatnich lekcji. Na każdej z nich gościliśmy inną grupę uczniów, innych nauczycieli. Dwa tygodnie przed festiwalem stworzyłam na dysku google dokument z tabelą, w którym każdy nauczyciel (nie tylko z Zespołu 2.0) mógł zgłosić swoją grupę projektową. Prosiłam o informacje na temat projektu/działania, uczniów odpowiedzialnych za prezentację, charakteru prezentacji, potrzeb (np. sprzętowych) i czasu. Każdy nauczyciel przygotowywał prezentację ze swoją grupą, do mnie należało złożenie wystąpień w całość. Ustalone zostały terminy prób, wyznaczyłam zadania “techniczne”: kto ekran, kto dekoracje, kto zasłony, kto dokumentacja itp. Prezentacje konsultowaliśmy w większości on-line. Uczniowie przesyłali lub częściej udostępniali mi materiały i wspólnie nad nimi pracowaliśmy.
Środowe spotkanie składało się z różnorodnych relacji.
- Hania zrelacjonowała debatę, przypomniała i skomentowała punkty naszego Kodeksu
- Julia opowiedziała, czym jest metoda OLE i jak ją zastosowali z klasą na lekcji historii
- Julia i Paulina opowiedziały o metodzie UCI i swoich doświadczeniach z pracy tą metodą
- Jessica i Sylwia przedstawiły grę medialną MEDIASPOŁECZNICY: pokazały, naczym polegają misje, co stworzyliśmy w projekcie, pokazały blogi oraz filmowy reportaż z meczu nauczycieli i uczniów (w ramach WF z klasą);
- Julia i Dominika stworzyły wspólnie z uczestnikami fotocast w magisto;
- Kaja i Sandra zaprezentowały projekt z. j. polskiego, opowiedzialy na jego przykładzie o zasadach korzystania z zasobów sieci i o netografii;
- Ania i Patrycja przedstawiły fotorelację z GRIMMIADY - gry czytelniczej opartej na motywach baśni braci Grimm, z którą gościły w sąsiedniej szkole podstawowej;
- Ala, Paulina i Julia przedstawiły krótkie podsumowanie etapów realizacji projektu Opowiem Ci o wolnej Polsce oraz tego, jak powstawała nasza elektroniczna gazeta - numer specjalny poświęcony świadkom historii;
- Denis zmartwił nas nieco, bo relacjonując wnioski z projektu matematycznego, który realizowała jego grupa, stwierdził, ze ogromny procent kierowców nie dostosowuje prędkości do obowiązujących przepisów;
- Grzegorz przekonywał, że warto oszczędzać energię elektryczną (dla dobra środowiska i dobra portfela), przekonywał, że elektrownie wiatrowe nie są tak zupełnie bez wad (projekt z techniki);
- Kacper i Paweł zrelacjonowali projekt turystyczny;
- Maciek i Kuba zademonstrowali pierwszą hałcnowską latarnię morską, czyli etapy i efekt realizacji ich projektu konkursowego związanego z oszczędzaniem energii; zaprezentowali również film Konrada przedstawiający działanie stworzonej przez niego turbiny wiatrowej.
Podsumowując, zwróciłam uwagę na to, że podobne wystąpienia są DLA UCZNIÓW. Mogą zgłaszać się sami, nie muszą wcale mówić tylko o tym, co w szkole. Jest mnóstwo ciekawych historii do opowiedzenia. Mam nadzieję, że w przyszłym roku tak takich właśnie posłuchamy :)
Dziękuję za pracę wszystkim PRELEGENTOM, którzy w tym roku wspólnie ze swoimi nauczycielami i ze mną stworzyli spotkanie, w którym mogliśmy we środę uczestniczyć.
kizoa
poniedziałek, 30 maja 2016
Przerosło nasze oczekiwania!
23 maja miało miejsce spotkanie podsumowujące dwa projekty w mojej szkole. Drugi z nich to projekt CEO (oczywiście!) Opowiem ci o wolnej Polsce, za którym w dużej mierze byłam odpowiedzialna.
Powiem, że plany mieliśmy nieco skromniejsze, spotkanie również miało być nieco bardziej kameralne, ale oczekiwania i zaangażowanie "wymknęły się spod kontroli" :) Pozytywnie rzecz jasna :)
Całą relację można przeczytać i obejrzeć na redakcyjnym blogu, czyli klikając w linki poniżej.
SPOTKANIE
EFEKTY PROJEKTU
Na swoim blogu zamieszczę tylko to zdjęcie. To był cudowny moment: goście zadowoleni, pogrążeni w rozmowach międzypokoleniowych przy kawie, a my... odetchnęliśmy :)
Powiem, że plany mieliśmy nieco skromniejsze, spotkanie również miało być nieco bardziej kameralne, ale oczekiwania i zaangażowanie "wymknęły się spod kontroli" :) Pozytywnie rzecz jasna :)
Całą relację można przeczytać i obejrzeć na redakcyjnym blogu, czyli klikając w linki poniżej.
SPOTKANIE
EFEKTY PROJEKTU
Na swoim blogu zamieszczę tylko to zdjęcie. To był cudowny moment: goście zadowoleni, pogrążeni w rozmowach międzypokoleniowych przy kawie, a my... odetchnęliśmy :)
poniedziałek, 9 maja 2016
Trzecie spotkanie sieci

Zapraszam na trzecie (ostatnie w tym roku szkolnym) spotkanie sieci edukacji medialnej. Z mnóstwa tematów, jakie warto byłoby poruszyć (ciągle sprawdza się u mnie omawiane na ostatnim spotkaniu ROZPROSZENIE: ciągle tyle interesujących spraw i tematów, że nie wiadomo, od czego zacząć!) wspólnie wybraliśmy kampanię społeczną jako temat główny, dlatego tym razem spotkamy się również z zaproszonym gościem: Maciejem Westerowskim. Wspólnie chciałabym omówić również, jak z kampanii społecznej można stworzyć projekt uczniowski.
Chwilę poświęcę na pracę w chmurze (pod kątem pracy redakcyjnej on-line) oraz wybranym narzędziom tworzenia i publikowania gazetek on-line. Zapowiadałam również temat manipulacji w mediach, więc kilka zdań (i materiałów) na ten temat przygotowałam.
Termin: 16 maja, jak ostatnio: 16.00, WOM, ul. Legionów (spotkanie może potrwać ok. 2 godziny)
czwartek, 28 kwietnia 2016
Czas na porządki: BLENDSPACE
Jedno z moich ulubionych narzędzi. Pomaga mi porządkować materiały, jakie znajdę w sieci i jakie sama stworzę. Nie trzeba wiele o nim pisać: tutorial został stworzony w Pracowni 2.0 Narodowego Instytutu Audiowizualnego. Wstawiam część pierwszą, ale po kliknięciu w ikonę YouTube w lewym dolnym rogu - traficie na kolejne części.
I jeszcze przykładowy materiał zebrany przeze mnie: przykład dotyczący Skąpca Moliera. Jest obszerny, na potrzeby konkretnej lekcji mogę wybrać tylko niektóre "kafelki":
I jeszcze przykładowy materiał zebrany przeze mnie: przykład dotyczący Skąpca Moliera. Jest obszerny, na potrzeby konkretnej lekcji mogę wybrać tylko niektóre "kafelki":
Podwójna skuteczność: TEDEd
Podwójna skuteczność, czyli film edukacyjny i opracowanie nauczyciela dobrane do potrzeb danej klasy, poziomu edukacyjnego, oparte o własne pomysły i zasoby.
Wszyscy znamy konferencje TED. Podobne zasoby zawiera serwis TEDEd: materiały filmowe, animowane prezentacje. Nowością jest to, że można na podstawie tych zasobów tworzyć własne.
Każda z naszych lekcji składa się ze stałych elementów:
Materiał, który świetnie pokazuje, jak zrobić lekcję zamieszczam poniżej. Jest to obszerniejszy materiał: interesujący mnie fragment między 9 a 25 minutą:
I materiał dotyczący zjawiska "fałszywego obiegu informacji":
Jak rozpowszechniają się fałszywe informacje? - Noah Tavlin
Wszyscy znamy konferencje TED. Podobne zasoby zawiera serwis TEDEd: materiały filmowe, animowane prezentacje. Nowością jest to, że można na podstawie tych zasobów tworzyć własne.
Każda z naszych lekcji składa się ze stałych elementów:
- krok pierwszy to obejrzenie filmu
- krok drugi - to zadania (stworzone przez nas) odnoszące się do treści filmu (bardzo dobre jest to, że udzielenie błędnej odpowiedzi odeśle ucznia do wybranego fragmentu filmu)
- krok trzeci to pogłębienie: tu dodać można powiązane materiały
- wreszcie: krok trzeci to otwarcie dyskusji, postawienie pytania "badawczego".
Materiał, który świetnie pokazuje, jak zrobić lekcję zamieszczam poniżej. Jest to obszerniejszy materiał: interesujący mnie fragment między 9 a 25 minutą:
I materiał dotyczący zjawiska "fałszywego obiegu informacji":
Jak rozpowszechniają się fałszywe informacje? - Noah Tavlin
Aktywne oglądanie materiału filmowego dzięki ZAPTION
Zaption pozwala na stworzenie materiału edukacyjnego opartego na materiale filmowym: np. znalezionym w serwisie YouTube.
Film można "przyciąć", wybierając odpowiednie fragmenty, można dodawać do niego wybraną zawartość, nie ingerując w sam materiał filmowy: wstawiać zadania, pytania, rysunki na ekranie itp.
Krótki materiał dotyczący możliwości ZAPTION (co prawda w języku angielskim, ale narzędzie jest na tyle intuicyjne, że - mam nadzieję - tutorial okaże się przydatny):
Podobnie bardzo przydatny tutorial Klisty Rader:
Na koniec jak zwykle mój krótki materiał, tym razem dotyczący tworzenia map myśli. Wykorzystuję go zwykle przed lekcją, aby w czasie spotkania z uczniami móc już tworzyć mapy, opierając się na wiedzy, jaką zdobędą, oglądając wcześniej otrzymany materiał.
Bezpośredni link: http://zapt.io/t9wwupnv
Film można "przyciąć", wybierając odpowiednie fragmenty, można dodawać do niego wybraną zawartość, nie ingerując w sam materiał filmowy: wstawiać zadania, pytania, rysunki na ekranie itp.
Krótki materiał dotyczący możliwości ZAPTION (co prawda w języku angielskim, ale narzędzie jest na tyle intuicyjne, że - mam nadzieję - tutorial okaże się przydatny):
Podobnie bardzo przydatny tutorial Klisty Rader:
Na koniec jak zwykle mój krótki materiał, tym razem dotyczący tworzenia map myśli. Wykorzystuję go zwykle przed lekcją, aby w czasie spotkania z uczniami móc już tworzyć mapy, opierając się na wiedzy, jaką zdobędą, oglądając wcześniej otrzymany materiał.
Bezpośredni link: http://zapt.io/t9wwupnv
Subskrybuj:
Posty (Atom)